Som I mÃ¥ske kan huske, købte vi et bønnebord hos Designer Zoo, da vi flyttede i vores nye lejlighed i august – se det her. Jeg havde svært ved at finde et bord, jeg kunne lide, sÃ¥ derfor bestemte vi os for at ofre lidt mere (nærmere bestemt 2700 kr., host!) pÃ¥ et bønnebord, da det var et klassisk item, vi ville kunne have i mange Ã¥r.
Efter mindre end et halvt år ser bordet ud som på billedet. Det er simpelthen blevet så grimt!
Jeg har skrevet til Designer Zoo, som fremstiller bordene, og de anbefaler at tørre det over med rensebenzin. Det har jeg prøvet, men det hjælper desværre ikke. (EDIT: Jeg har ikke direkte klaget til Designer Zoo endnu, blot spurgt med hensyn til rensning. Vil helst beholde bordet, da det er det pæneste i verden, men hvis pletterne ikke kan gå af, må jeg jo reklamere og evt. lade det gå retur, hvis muligt).
PÃ¥ billedet har jeg lige tørret bordet over med en vÃ¥d klud, hvorfor der er de der “streger” pÃ¥ overfladen – de er der ikke normalt, men det er alle de andre pletter til gengæld, bÃ¥de de sorte og hvide. De ses tydeligst i dagslys, men stadig burde bordet da ikke være sÃ¥ grimt efter sÃ¥ kort tid?
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg vil med dette indlæg, udover at komme ud med mine frustrationer over et – for mig – dyrt køb. Hvis jeg havde vidst, at det ville blive sÃ¥ hurtigt grimt, ville jeg aldrig have ofret sÃ¥ mange penge pÃ¥ det. MÃ¥ske har I nogle forslag til, hvad man kan gøre ved det? Eller mÃ¥ske har I selv oplevet noget lignende? Bordet er specialfremstillet, sÃ¥ jeg ved ikke lige, hvordan man stÃ¥r i forhold til at skulle klage over det. Jeg er stadig rigtig glad for bordet – bare ikke dets overflade…
UPDATE: Jeg skrev en klage til Designer Zoo i går og fik svar her til morgen, om at jeg skulle ringe til deres værksted. Det gjorde jeg, og jeg fortalte historien om bordet. Straks fik jeg at vide, at de havde haft problemer med noget laminat, som de havde nået at producere et eller to borde af, inden de havde opdaget fejlen. Ham, jeg talte med, spurgte selv, om bordet havde fået sådan nogle lyse plamager, og det måtte jeg jo svare ja til!
Jeg fik at vide, at jeg bare skulle komme ned med bordet, og sÃ¥ ville de lave et nyt til mig hurtigst muligt. Historien ender altsÃ¥ godt, og nu er jeg bare rigtig glad for, at jeg spurgte jer, for ellers havde jeg mÃ¥ske bare accepteret, at det var grimt. TUSIND TAK for alle jeres gode rÃ¥d og kommentarer – I er de bedste!
Follow me on Bloglovin' | Like me on Facebook








8. januar 2012 kl. 16:31
Hvad er bordet fremstillet af. F.eks. med træ så kunne man slibe det. Eller malle det?
8. januar 2012 kl. 16:36
Det hedder laminat, så det må vel være noget plastik-agtigt. Det vil ikke blive pænt med maling og vil heller ikke kaste mig ud i at male et så dyrt bord.
8. januar 2012 kl. 16:38
Det burde bare stadig ik være nødvendigt at skulle ud i den slags med at slibe og male efter blot et halvt år. Selv vores IKEA bord til 160 kr i træfiner (eller hvad det er..) ser sgu pænere ud på overfladen efter 2 år :/
8. januar 2012 kl. 16:32
Hold nu op hvor er det ærgeligt!! Jeg kan godt forstå, Sofie! også når det er så mange penge! ØV!
- håber i finder ud af noget, som kan redde det!
8. januar 2012 kl. 16:36
Ja, jeg er altså også bare så skuffet.
8. januar 2012 kl. 16:35
Øv, hvor er det ærgerligt!
Jeg ville nok kontakte Designer Zoo igen, og hvis ikke der kommer noget konstruktivt ud af det, ville jeg ringe til forbrugerstyrelsen – det er bestemt ikke hvad man forventer af et bord i den prisklasse.
Held og lykke med det!
8. januar 2012 kl. 16:37
Mjaaah, men jeg vil jo pÃ¥ den anden side heller ikke af med bordet igen, for jeg er jo glad for det – de dumme pletter skal bare gÃ¥ væææææk! Det skal lige siges, at jeg ikke direkte har klaget til Designer Zoo, sÃ¥ det er ikke fordi de ikke har reageret pÃ¥ det. Har bare spurgt til, hvad man kan fjerne pletter med.
8. januar 2012 kl. 16:49
SÃ¥ vil jeg bestemt anbefale dig at reklamere! Som Louise siger nedenfor, har du 2 Ã¥rs reklamationsret – brug dem! Selvfølgelig er det super ærgerligt, nÃ¥r det nu er et bord du kan lide – men er det ikke bedre at fÃ¥ et nyt bord, end at se pÃ¥ et der ikke er pænt..? (hvis du selvfølgelig ikke kan fÃ¥ pletterne af)
8. januar 2012 kl. 16:52
Det kan jo også være at de kan fremstille et magen til, blot med et andet materiale, som ikke bliver plettet.
8. januar 2012 kl. 16:55
Jo, jeg ved det ogsÃ¥ godt… Det var bare sÃ¥ svært at finde et pænt bord, og nÃ¥r jeg sÃ¥ endelig har fundet et, sÃ¥ er jeg sÃ¥ træt af at skulle af med det igen! Alternativet er træ, ved ikke om det er nemmere at holde, og det pæne ved bordet var ogsÃ¥, at det var helt sort.
8. januar 2012 kl. 21:56
Hej Sofie!
Vi har ogsÃ¥ bønnebordet i laminat – dog ikke sort, men slags petroleumblÃ¥/grøn – og det ser slet ikke sÃ¥dan ud efter 2 mdr flittig brug. HvornÃ¥r begyndte bordet at blive grimt? Jeg tænker om det mÃ¥ske kan være en fejl i materialet? Og at i da HELT sikkert skal have et nyt istedet for at skulle ud og finde et andet bord. For ja, det er bare det pæneste bord!
Held og lykke!
8. januar 2012 kl. 21:57
ah, scusi!
Har lige set at en anden har foreslået det samme:-)
8. januar 2012 kl. 16:36
Ej hvor er det bare ærgeligt, kan virkelig godt forstå din frustration! Jeg har desværre ikke noget råd jeg kan give videre men håber på du finder en løsning til det ellers så fine bord! Synes det er fint at du laver det her indlæg, så andre der overvejer at købe samme bord, kan tage dette med i overvejelserne
http://www.myown-jo.blogspot.com
8. januar 2012 kl. 16:38
Ja, det var nok også en af tankerne bag indlægget. Jeg anbefaler tit så mange ting, men en gang i mellem er det jo også vigtigt med en advarsel.
8. januar 2012 kl. 16:38
Jeg vil mene, du har 2 års reklamationsret ifølge købeloven, også selvom det er specialsremstillet.
I det første halve Ã¥r gælder formodningsreglen sÃ¥, og du er som køber bedst stillet i det første halve Ã¥r, da det i denne periode er sælger, der skal bevise, at du har forÃ¥rsaget fejlen. Og da Designer Zoo jo ikke har installeret overvÃ¥gning i dit hjem, vil de aldrig kunne bevise, at “manglen” er din skyld
Derfor ender det for det meste med, at man fÃ¥r medhold, hvis man reklamerer indenfor det første halve Ã¥r. SÃ¥ har du decideret reklameret eller “kun” spurgt dem mht. rensning? For ellers vil jeg rÃ¥de dig til at reklamere hurtigst muligt, da dit bord fylder ½ Ã¥r til februar, hvis du købte det i august
8. januar 2012 kl. 16:41
Jeg vil så mene, at du ifølge købeloven har krav på et helt nyt bord (igen specialfremstillet og præcis mangen til), hvis pletterne ikke kan fjernes
8. januar 2012 kl. 16:41
Nej, som skrevet ovenfor, har jeg kun spurgt med hensyn til rensning, da jeg jo helst ikke vil af med bordet igen, fordi det er det eneste i hele verden, jeg kan lide. Jeg vil bare af med de grimme pletter! Hvis det slet ikke kan fikses, overvejer jeg dog at reklamere over det til Designer Zoo – tak for hjælpen med mine rettigheder.
8. januar 2012 kl. 16:43
Jeps, det læste jeg. Det svar var ikke kommet frem, da jeg skrev mit indlæg
Men ville et bord præcis magen til og igen specialfremstillet til dig ikke være lige så fint?
Kender det godt, og det er bare så ærgeligt, når det sker for ting, man er glad for.
8. januar 2012 kl. 16:47
Mjoooh, men så er jeg vel lige vidt efter endnu et halvt år? Jeg går ikke ud fra, at det er en fejl ved lige netop mit bord, der gør, at det er blevet så grimt, men at det snarere skyldes selve materialet.
8. januar 2012 kl. 16:50
Nååå, ja okay. Men det kan jo være, der er en produktionsfejl på bare præcis dette bord, som ikke ville være på et nyt.
Ellers har man ifølge købeloven ret til enten en ny vare, pengene retur eller et afslag i prisen. Så hvis du ikke vil have et nyt bord, ikke vil af med det og have pengene retur, kunne du måske forhøre dig mht. et afslag i prisen?
SÃ¥ kan du jo mÃ¥ske nemmere leve med “fejlen”, hvis bordet ikke har kostet helt sÃ¥ mange penge som de 2700 kr
8. januar 2012 kl. 16:53
Ja, det var også en idé. Tak!
8. januar 2012 kl. 16:54
Anytime
8. januar 2012 kl. 16:40
Hør med designer zoo, er ret sikker pÃ¥ I kan reklamere og ellers VIGTIGT!!! GÃ¥ til forbrugerstyrelsen… det er IKKE i orden det der… Medmindre det seføli er selvforskyldt og bla bla bla…. Men jeg ville ikke bare lade det passere…
Held og lykke…
8. januar 2012 kl. 16:43
Tjek din kvittering om der står noget med garanti? Ellers har du hvertfald 2 års reklamationsret uanset om der er tale om et specialfremstillet bord eller ej. Bordet lever tydeligvis ikke op til den forventede kvalitet taget prisen i betragtning. Du kan evt. se købelovens §§ 75a og 76.
Af erfaring hjælper det altid at kaste om sig med et par paragraffer, når man klager.. Hehe..
8. januar 2012 kl. 16:46
Hæhæ, enig mht. at kaste med paragraffer
8. januar 2012 kl. 17:02
Har lige tjekket kvitteringen, og der står ikke noget direkte om garanti.
8. januar 2012 kl. 22:04
Det er lidt spøjst med reklamationsretten på 2 år. Den gælder egentlig kun i 1 år for efter det 1. år skal man kunne bevise at manglen har været der fra starten, da det ellers regnes for slitage. Men så igen, ifølge paragarf §75a, stk. 2 skal man som forbruger også kunne forvente en vis holdbarehed af varen.
Men dit bord er kun et halvt år gammelt, så det er ikke noget problem. Problemet er egentlig at de pletter ikke er dukket op af sig selv. Eller er de? Jeg synes bare det er ærgerligt at et så dyrt bord ikke kan tåle mere. De burde i hvert fald have forklaret at der kommer pletter hvis man gør det og det, så du havde en mulighed for at passe bedre på det, hvis det nu er så sart som det ser ud til at være. Få dem til at sætte en ny plade på. Det er den eneste løsning, tror jeg.
8. januar 2012 kl. 16:47
Tag kvitteringen og gÃ¥ ned og lav en reklamation ved Designer Zoo, sÃ¥ kan de enten fikse det, lave et nyt eller give pengene tilbage. BÃ¥de for din skyld, men lige sÃ¥ meget for deres – de ved jo ikke om deres produkter holder, hvis der aldrig er nogen der klager. Jeg ville vente med forbrugerstyrelsen til du har snakket med DZ.
<3
8. januar 2012 kl. 16:48
Øv, øv, øv, øv, øv, ØV! Hvor er det bare hamrende surt og irriterende!
Et super godt eksempel på at dyre ting ikke nødvendigvis holder bedre end de billigere udgaver. Det er på ingen måde i orden, og jeg ville bestemt klage over det, og forvente at få hver en krone retur.
Øv, øv, øv altså!
8. januar 2012 kl. 16:53
Nu eksisterer jo det fantastiske ord WOM (word of mouth), som virksomhederne er så frygtelig bange for. Vi har jo kæmpe magt som forbrugere, og eftersom du netop har postet dette billede, skaber du en masse dårlig WOM omkring Designer Zoo. Jeg ville kontakte dem igen, og fortælle at du har postet dette på din blog, så skal der nok ske noget. Virksomheden ville jo stige i graderne hvis de nu gav dig et nyt bord, for det ville du selvfølgelig fortælle om herinde
8. januar 2012 kl. 16:58
Ha, det udtryk kendte jeg ikke! Kendte selvfølgelig godt betydningen, men nogen gange gider jeg sgu bare heller ikke at have specialbehandling, bare fordi virksomhederne bliver bange for at jeg skriver noget grimt – selvom det selvfølgelig godt kan være gavnligt!
8. januar 2012 kl. 18:20
haha men specialbehandling kommer du altsÃ¥ til at fÃ¥, hvis de pÃ¥ nogen mÃ¥de opdager det her indlæg! SÃ¥ vil de formodentlig “fedte” for dig, sÃ¥ du om noget tid laver et indlæg, hvor du roser deres fremragende kundeservice
8. januar 2012 kl. 18:52
Haha, bare rolig, jeg skriver kun, hvad jeg mener!
8. januar 2012 kl. 17:00
du kan overveje at få sprøjtlakeret det, selvom det også koster lidt.
8. januar 2012 kl. 17:04
Øv, hvor er det surt! Det er jo helt gråt nu, hvor det før var sort?
http://www.thoughtsinframes.blogspot.com
8. januar 2012 kl. 17:13
I know!
Det ser dog værst ud i sollys som på billedet her.
8. januar 2012 kl. 17:09
Vi har et sofabord fra Hay, der også er fremstillet med laminat bordplade. Vi fik at vide, at det skal behandles med sæbespåner.
Man blander vand og sæbespåner, søber bordet godt ind og lader det tørre ind (du skal ikke fjerne blandingen). Dette gentages 3 gange hver gang du synes det trænger. Vores bordplade er sort og står flot efter 3 år.
Vil dog mene at du bør kontake forhandler igen og evt dokumentere bordpladen inden du eksperimenterer for meget.
8. januar 2012 kl. 17:14
Okay, jeg har slet ikke fået noget at vide med behandling (før jeg spurgte), så det er jo ikke nemt at vide. Tak for tippet!
8. januar 2012 kl. 17:11
Men hvor kommer pletterne fra?? Det er vel ikke fordi materialet lige pludselig har forandret sig eller hvad? Er det noget, der er blevet spildt på?
8. januar 2012 kl. 17:16
Nej, jeg tænker, at det vel er fordi der har stået tekopper, vandglas osv. derpå, som jeg da går ud fra, at man godt må stille på et sofabord (ellers skulle de jo i hvert fald have gjort opmærksom på det, og så havde jeg aldrig købt det). Til gengæld har der også stået fyrfadsstager direkte yderst på bordet, hvor der ikke er nogle pletter, så det kan jo ikke rigtig være pga. varmen?!
9. januar 2012 kl. 10:31
Vi stiller altid sådan en brik under, når vi skal stille noget at drikke på bordet. Vandringe kan godt forårsage den slags
9. januar 2012 kl. 11:15
Vi stiller også altid brikker på vores sofabord når vi har noget drikkeligt på bordet. Det er vist den største synder i forhold til ringe og mærker i border efterfølgende hvis man ikke gør.
For mig lyder det som om det er ‘selv forskyldt’ og man derfor ikke kan reklamere.
Men jeg ved det ikke, måske kan du reklamere over det, hvis du kan bevise, at det ikke er jeres brug af bordet med vandglas etc. som har forårsaget mærkerne.
Rigtig øv ellers
9. januar 2012 kl. 11:47
Jamen, det er jo netop ikke “ringe” efter glas osv., sÃ¥ det kan jeg slet ikke forstÃ¥, I tror. Og hvis et sofabord ikke mÃ¥tte bruges, skulle producenten jo da i det mindste have gjort opmærksom pÃ¥ det.
9. januar 2012 kl. 13:04
Ja, hvad er mærkerne mon så kommet af.. Det lyder efterhånden som en fejlproduktion af overfladen. Synes du skal klage til DZ.
Generelt skal man være meget forpasselig med en del overflader, da der nemt kommer mærker og farveændringer af næsten ingenting. Det er super ærgeligt, og nu I har passet på bordet, er det dårlig kvalitet (Det må næsten være en fejl) at det allerede ser sådan ud.
8. januar 2012 kl. 17:12
Hvor øv søde Sofie. Det må næsten være en produktionsfejl med netop denne farve? Jeg har to bønneborde, og dem har jeg haft siden min datter var helt lille (så det vil sige over 5 år), og de er som nye i overfladen, på trods af, at der har været neglelak, og andre farvede ting der har smittet af på dem. Men altså mine er jo hvide, så på mange måder er de nok også nemmere at holde?
8. januar 2012 kl. 17:17
Ja, mega øv!
Havde jo også troet, at det var sådan et bord, jeg kunne have forever, men desværre ikke. Jeg kender flere, der har haft deres (hvide) bønneborde i mange år uden problemer, men det sorte kan åbenbart ikke klare så meget.
8. januar 2012 kl. 19:39
Jeg har et i koksgrå, som ingen pletter har. Jeg har for nylig snakket med min moster (som sælger bønneborde) om at bønnebordene virkelig kan tåle alt og der aldrig kommer pletter og lign. Så jeg er næsten overbevist om, at der må være en fejl på dit bord. Jeg synes helt sikkert du skal kontakte Designer Zoo og høre om det ikke er en fejl i fabrikationen af dit bord.
8. januar 2012 kl. 17:20
Jeg har et i Hvidt og et i turkis og de er stadig helt flotte efter tre år selvom jeg har spildt det ene og det andet på det (inkl stearin og neglelak). Jeg tror de har begået en fejl i deres overfladebehandling af dit bord! Øv! For jeg kan godt se at dit ser grimt ud. Jeg synes du skal returnere det og bede om et nyt.
8. januar 2012 kl. 17:24
Ej, det ligner jo noget billigt Ikea-bras nu?! Det kan simpelthen ikke være rigtigt. Kender godt frustrationen over, at man ENDELIG har besluttet at købe (dyrt) kvali, og sÃ¥ er det bare ikke kvali alligevel! Jeg ville klart skrive til dem og høre, om det kan være en fejl – og ellers mÃ¥ du jo bede om et nyt/pengene tilbage…
8. januar 2012 kl. 17:36
Øv, hvor er det irriterende når sådan noget sker! Jeg har selv prøvet det alt for mange gangem og man føler bare man har smidt penge ud af vinduet (som man kunne ahve brugt på alt muligt andet!)
Jeg har lige lavet et indlæg om din super seje blog på min egen blog, som jeg synes du skal tjekke ud:
http://www.agoodiebag.blogspot.com – hÃ¥ber det kan fÃ¥ dig i lidt bedre humør!
8. januar 2012 kl. 17:36
Jeg har selv to bønneborde og jeg plejer bare at gøre dem rene med ajax. For ofte (i mit tilfælde) kan man se fedtpletter på bordet hvis lyset falder på en bestemt måde. Men når du så har valgt et sort bord, så vil man altid kunne se alt derpå. Så er det fedtpletter, eller er det skader fra ting der har stået derpå?
Mvh. Claudia
8. januar 2012 kl. 17:41
Jeg har ogsÃ¥ prøvet med Ajax, men det hjælper ingenting. Det er som om pletterne er “nede” i bordet, hvis det giver mening, det er altsÃ¥ ikke noget der kan tørres af. Uanset om det kun kan ses med sollys pÃ¥, synes jeg det er for dÃ¥rligt.
8. januar 2012 kl. 17:49
Ja det er for dÃ¥rligt. Men sÃ¥dan er det desværre ofte med sorte “materialer”. Jeg synes altid man kan se pletter meget tydeligere derpÃ¥. Men sÃ¥ burde man jo sÃ¥ kunne fjerne det igen. Synes godtnok det er mystisk hvis man slet ikke kan fÃ¥ det af pÃ¥ en eller anden mÃ¥de.
Det kan være de har haft en fejl i produktionen, og at flere har reklameret over deres bord.
8. januar 2012 kl. 17:38
Ej hvor er det bare for dårligt! Det er jeg rigtig ked af at hører Sofie. 2700,- er mange penge! Håber det kan blive flot igen eller at du kan få pengene tilbage og finde et andet pænt et.
8. januar 2012 kl. 17:41
Hold nu op, det er nogle sure penge at fyre af, hvis man ikke kan redde bordet..
Love
http://www.onetwominds.blogspot.com
TWO//MINDS
8. januar 2012 kl. 18:02
Jeg har sort helt magen til dit, købt for 1 år siden. Og der er INGENTING at se på det. Og jeg har altså 2 små børn der sviner, tegner og spilder på det. Jeg har aldrig vasket det i andet end opvaskemiddel. Jeg ville helt sikkert klage!!!!
8. januar 2012 kl. 18:50
Det er jeg glad for at høre, for det vidner om, at det måske bare er mit bord, der er noget galt med!
Lad os håbe det!
8. januar 2012 kl. 18:19
Hvor er det dog irreterende. Jeg syntes helt sikkert du skal klage. Forhåbentlig har de en god service, så de måske kan lave dig et nyt uden omkostninger.
Godt jeg så dette indlæg, for jeg havde planlagt at købe mig et, men nu ved jeg ikke rigtig..
http://mypassionsforfashion.blogspot.com/
8. januar 2012 kl. 18:30
Et er pga dine kopper på bordet, det må man ikke!
8. januar 2012 kl. 18:50
Okay, sÃ¥ man mÃ¥ ikke sætte noget pÃ¥ sit sofabord? Det holder jo ikke…
8. januar 2012 kl. 19:02
Nej, men sÃ¥dan erverden nu indrettet.. De laver render pÃ¥ bordet…. alle borde. Derfor man bruger de der brikker til at lægge under
8. januar 2012 kl. 21:25
Ej, selvfølgelig skal man da kunne sætte sine kopper på sit stuebord. Det må kunne forventes, at et stuebord kan klare dette uden at blive beskadiget, særligt når man har betalt 2700 kr. for det!
8. januar 2012 kl. 22:14
Præcis – ellers mÃ¥ producenten da i det mindste gøre opmærksom pÃ¥ det. Det er jo heller ikke fordi der er “cirkler” efter kopper, der har stÃ¥et derpÃ¥.
8. januar 2012 kl. 18:31
Min faster har to styks af disse borde dog ikke sorte og hun har aldrig haft problemer med dem.
8. januar 2012 kl. 18:39
Hej Sofie. Ved ikke om en anden har smidt en kommentar ala. min, men jeg arbejder i en burtik hvor vi sælger bønnebordene, og mener ikke nogle af deres special fremstillinger er udgået inden for det sidste år. Så hvis du kontakter design zoo og reklamerer over det, så kan de sagtens lave et nyt magen til. Du skal sikkert lige undvære det den tid det tager at producerer (2-3 uger) Men da hellere det, end en skidt bordoverflade. Jeg mener helt bestemt der må være tale om en fejl i behandlingsoverfladen fra deres side- for jeg har aldrig hørt nogen reklamerer over dette før. Held og lykke med det
8. januar 2012 kl. 18:51
Mange tak for insider-info!
8. januar 2012 kl. 18:48
Tal med Designer Zoo om det. Hvis der er tale om en fejl ved fremstillingen, bør du have et nyt – og hvis de ikke mener, at det vil hjælpe, og du ikke vil af med bordet, kan du bede om et nedslag i prisen. Det vil helt klart være det mest oplagte. Du mister ikke noget pÃ¥ at prøve – og det virker altsÃ¥ ikke helt rimeligt, at bordet allerede er sÃ¥ grimt. Det mÃ¥ de ogsÃ¥ kunne se.:)
8. januar 2012 kl. 18:49
Hej
Har tre stk. bønneborde, dog ingen sorte, men alle vores er som nye. Det ældste er fra 2005, så jeg tror det må være en peoduktionsfejl.
Vh. Hanne
8. januar 2012 kl. 19:03
Hej Sofie,
Vi har selv to bønneborde i hhv. sort og petrolium, vi købte i februar sidste år, og de ser bestemt ikke sådan ud! Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Designer Zoo, tage kvitteringen med og vise et par billeder af bordet. Vil da forvente, at de tager hånd om sådan en sag
Vh, Camilla
8. januar 2012 kl. 19:07
Jeg har ikke læst alle kommentarerne igennem, men måske kan dette bruges:
http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=123
Eller dette:
2.2. Laminat. Laminat plader er opbygget og presset hårdt sammen af mange lag papir kombineret med fenollim. Dette giver en hård og slidstærk plade som er modstandsdygtig og varmebestandig. Vi leverer hvid laminat med malede kantlister.
Almindelig rengøring: Foretages ved aftørring med en klud hårdt opvredet i varmt vand tilsat flydende opvaskemiddel. Sæbespåner er ikke velegnede, da de efterlader en hinde på overfladen.
Grundig rengøring: Overfladen kan rengøres med en klud fugtet med denatureret sprit.
8. januar 2012 kl. 19:36
Hej Sofie!
Hvor er det ærgerligt med dit bord!
havde selv overvejet sÃ¥dan et, da jeg flyttede i lejlighed, men nu gør jeg det slet ikke! – HÃ¥ber at du finder ud af, eller kan fÃ¥ et nyt af firmaet!
En veninde og jeg har fulgt din blog længe, og kunne godt tænke os, at du måske kiggede forbi vores?
SANDRA&IDA-MARIE -> sandraogida-marie.blogspot.com
8. januar 2012 kl. 20:23
Øv ! Det er bare så ærgeligt sådan noget ! ;(
Jeg vil egentlig ikke kommentere mere på bordet, men derimod vil jeg spørge til tæppet under. Hvor er det fra? Det er rigtig fint!
8. januar 2012 kl. 22:15
Ilva.
8. januar 2012 kl. 20:27
Jeg kender en, som er autolakerer. Han kan også lakere andre ting, som f.eks. et bord. Så får det en ny flot sort overflade. Alt efter pris kan du få et, som ikke tager imod efterfølgende.
8. januar 2012 kl. 20:39
Sofie, ifølge købelovens forbrugerafsnit kan du reklamere over bordet SÃ… LÆNGE det ikke er jeres egen skyld – altsÃ¥ forkert brug af bordet – der er skyld i ødelæggelserne. Især prisen kan ligges til grund for at det bør have længere holdbarhed. Ligeledes almindelige forventninger til bordets holdbarhed og brugbarhed. SÃ¥ du fyrer bare herlighederne i hovedet pÃ¥ dem, hvis de bliver trælse at diskutere med. Men husk, det er jeres bevis, at i ikke har behandlet bordet forkert. Forbrugerklagenævnet kan ogsÃ¥ i sidste ende være jeres redning.
Det var sku lige en længere udredning, men blot i tilfælde af, at reklamationen giver jer problemer.
Håber det løser sig.
8. januar 2012 kl. 23:00
Gælder dette også elektronik?
Min macbook pro er overskredet 1 års garantien for et halvt år siden, men nu er to af de små fødder der sidder under computeren smuldret og faldet af. Sorry, hvis dette er et dumt spørgsmål
8. januar 2012 kl. 21:11
Jeg har ikke læst de øvrige kommentarer, så ved ikke om dette allerede er blevet skrevet. Det kan jo være en fejl i netop jeres bord!? Hvis dette var tilfældet ved alle bordene, tror jeg altså at man havde hørt om det! Især når det er et bord i den prisklasse. det ville Designer Zoo ikke slippe afsted med uden dårlig omtale. Synes du skal spørge, om de har oplevet det før. Ellers måde du jo kunne få ombytte til et tilsvarende.
8. januar 2012 kl. 21:49
Ej, hvor ærgerligt!
Sådan et flot og dyrt bord, det burde godt nok holde sig pænt i længere tid, rigtig øv!
Håber du finder en løsning.
8. januar 2012 kl. 22:33
Stakkels dig. Jeg ville slet ikke tøve med at klage. Det er trods alt mange penge! Er i øvrigt glad for at du smider det op på bloggen. Jeg har nemlig selv overvejet det i sort, men det er jeg ikke så sikker på mere. Håber du finder en løsning!
C
http://walk22.blogspot.com/
8. januar 2012 kl. 23:22
Hej Sofie
Nu ved jeg ikke om der er andre som har skrevet det, men forsøg med en go omgang sæbespåner, en fed opløsning. Jeg har selv et HAY spisebord, hvor man tydeligt kan se ridser osv efter noget brug.. Men så fik jeg selv anbefalet at vaske det med spåner og det hjælper, så man næsten får et nyt bord:) Prøv det!
Vh
Helle
9. januar 2012 kl. 10:06
Jeg har selv 2 bønneborde, der 5 år gamle, og der er intet i vejen med dem. De har klaret neglelak, lim, tuscher m.m. og det hele har jeg kunne fjerne med en våd klud og opvaskemiddel eller vinduesrens.
Jeg tror at der er tale om en fejl i produktionen, så jeg ville tage bordet med i Designer Zoo, så de kan se hvad der er galt. Jeg er 100% sikker på at de nok skal hjælpe dig.
//Betina
9. januar 2012 kl. 11:27
Jeg har også to borde i stærke farver og min erfaring er, at de er meget slidstærke. De har kunnet klare flere fester (uden ølbrikker) og forskellige slags rengørimngsmidler og er stadigvæk som nye! Jeg valgte netop laminat da jeg ikke orkede et bord der var sart og man fx ikke kunne sætte kopper på. Så jeg tror også det må være en felt i produktionen af lige netop dit bord.
Jeg har intet at gøre med Designers Zoo, men jeg er dog lige nødt til at indskyde, at jeg synes det havde været mest fair over for producenten, hvis du havde snakket (mere) med dem om dit problem, før du udgav dette indlæg. Jeg går ud fra, at du har en del læsere og sådan et indlæg påvirker meget. Men jeg synes selvfølgelig også, at saådan et dyrt bord skal kunne holde uden problemer.
9. januar 2012 kl. 11:44
Øv! Jeg har ogsÃ¥ et bønnebord – i sÃ¥dan en lys mintgrøn (sea green hed den vist). Vi har haft det i snart to Ã¥r, der stÃ¥r konstant thekopper osv. pÃ¥ bordet, og der er spildt pÃ¥ det mange gange (er MEGET klodset
). Vi gør det rent med helt almindelig rengøringsspray (Ajax eller Maison Belle), og det ser stadig ud, som da vi fik det.
De vil da helt sikkert fikse et nyt bord til dig. Det er jo uendeligt dårlig reklame at levere sådan noget juks. Især til en blogger med masser af læsere
9. januar 2012 kl. 12:24
Nu har jeg ikke læst alle de mange kommentarer – men vil blot sige, at jeg ogsÃ¥ har en Bønne. Jeg har haft det siden starten af 2008 og det ser stadig ud som nyt. Vi stiller varme ting pÃ¥ det (kaffe- og tekopper eks.), vi passer ikke specielt pÃ¥ det og behandler det i det hele taget som den brugsgenstand, det er. Vores er ogsÃ¥ grÃ¥t (kan ikke se, om du har i samme nuance – vores er vist koksgrÃ¥t) og jeg har som sagt intet at udsætte pÃ¥ det.
Jeg vil dog sige, at jeg altsÃ¥ kun rengør det med vand – det tager jo fint pletterne (og er bedre pÃ¥ miljøet – og hvem ved: ogsÃ¥ bordets overflade??)
Jeg tænker pÃ¥, om du mÃ¥ske har “overbehandlet” det? Uanset hvad, sÃ¥ ring til Designer Zoo og forklar og send evt. et foto til dem – et eller andet er der galt med det bord.
9. januar 2012 kl. 12:31
Hvor er det underligt, jeg har et bønnebord, godt nok i turkis, men her efter et år, ser det slet slet ikke ud ligesom dit!
Jeg har bare tørret det over med en våd klud og så har det haft det fint. Jeg fik at vide af DZ i Aarhus at hvis noget satte sig rigtig godt fast kunne jeg tage det med acetone.
Jeg ville kontakte dem igen og vise dem billeder, for de er rigtig søde til at hjælpe, og håber da det fatter situationens alvor.
Held og lykke.
9. januar 2012 kl. 13:24
Hej Sofie,
Det er rigtigt ærgerligt, men jeg tror virkelig, at Designer Zoo vil vise forståelse for din situation. En af de goder man får, når man betaler ekstra for en designervare er jo som regel, at producenten giver en rigtig god service. Jeg synes, at du lige skal give dem chancen for at give dig denne gode service. Jeg har ikke noget med Designer Zoo at gøre, skal det måske lige siges. Jeg synes (som en anden skriver), at det egentlig ville være mest fair at lade tvivlen komme dem til gode, før du poster et indlæg, som giver et dårligt billede af Designer Zoo til nogle af deres potentielle kunder. Men jeg kan godt forstå, at du har ladet dig rive med og har blogget om det, fordi det er jo virkelig træls, når den slags sker. Men fejl sker jo for selv den bedste, og hvis de nu vil udbedre fejlen ved at give dig et nyt bord (som forhåbentlig ikke går i stykker!), så har de jo gjort, hvad de kunne
Du skriver jo ogsÃ¥ selv, at du ikke har klaget endnu… Hvis du vælger at gøre det, sÃ¥ start ud med at være sød og flink (som du i øvrigt altid virker pÃ¥ din blog
) og så tør jeg vædde med, at de behandler dig rigtig pænt. Uden at du behøver at hive hverken din blog eller forbrugerstyrrelsen ind i billedet, som andre opfordrer til
Jeg har selv arbejdet med mærkevarer, og når en sød, venlig og forstående kunde kom ind med en reklamation, så var det meget nemmere at finde en løsning, som begge parter kunne være glade for!
Rigtig meget held og lykke med det!
9. januar 2012 kl. 13:34
…der skulle selvfølgelig stÃ¥ “ET af de goder”! Nu nÃ¥r jeg ved, at du er sÃ¥dan en sprognørd, sÃ¥ ville jeg liiige rette det
9. januar 2012 kl. 16:17
Bare lige et kort svar til dig og Louise ovenfor: Jeg kan godt se jeres pointe med at kontakte Designer Zoo inden dette indlæg, men 1. hvis deres produkt levede op til forventningen var dette indlæg jo ikke skrevet, og 2. når produktet nu ikke gør det (selvom det måske er en fejl ved kun dette bord), så er det jo godt nok, at folk er opmærksomme på det, hvis nu afgørelsen bliver, at man fx ikke må stille et glas på bordet. HVIS det er tilfældet, ville jeg da i hvert fald gerne have vidst det inden køb.
Jeg giver gerne positiv omtale til gode produkter (hvilket DZ jo også fik i første omgang med mit indlæg, da jeg netop havde fået bordet), men når noget ikke er i orden, skriver jeg altså også det.
9. januar 2012 kl. 14:34
Vi har 3 bønneborde i 3 forskellige farver herhjemme som bliver brugt flittigt og vores har ikke fÃ¥et nogen lignende pletter efter 1 Ã¥rs brug… SÃ¥ jeg vil tro det enten er en fejl pÃ¥ bordet eller ogsÃ¥ er de kommet fordi I har skubbet noget henover bordet – vandkarafel, glas tallerkner etc.?
HÃ¥ber du finder ud af det
9. januar 2012 kl. 16:14
Min veninde har et super fint mintgrønt bønnebord,
der er altsÃ¥ ikke noget galt med farverne eller kvaliteten der. det kan tørres over med en vÃ¥d klud, og har aldrig “suget” pletterne til sig som dit jo tydligvis har. Jeg tror godt det kunne være en fejl, for almindelig laminat bør være muligt lige at tørre over med en fugtig klud. Jeg synes det lyder som en fejl fra fabrikanten, sÃ¥ jeg ville helt sikkert reklamere til dem.
Held og lykke med det.
/Lise
10. januar 2012 kl. 09:38
UPDATE: Jeg skrev en klage til Designer Zoo i går og fik svar her til morgen, om at jeg skulle ringe til deres værksted. Det gjorde jeg, og jeg fortalte historien om bordet. Straks fik jeg at vide, at de havde haft problemer med noget laminat, som de havde nået at producere et eller to borde af, inden de havde opdaget fejlen. Ham, jeg talte med, spurgte selv, om bordet havde fået sådan nogle lyse plamager, og det måtte jeg jo svare ja til!
Jeg fik at vide, at jeg bare skulle komme ned med bordet, og sÃ¥ ville de lave et nyt til mig hurtigst muligt. Historien ender altsÃ¥ godt, og nu er jeg bare rigtig glad for, at jeg spurgte jer, for ellers havde jeg mÃ¥ske bare accepteret, at det var grimt. TUSIND TAK for alle jeres gode rÃ¥d og kommentarer – I er de bedste!
12. januar 2012 kl. 13:03
God slutning på historien og held og lykke med det nye bord!
4. februar 2012 kl. 14:12
Juhuu, fin afslutning, tillykke med dit nye bord
herligt herligt.
10. januar 2012 kl. 10:53
Hej Sofie,
Prøv at gå ind på http://www.husmoderen.dk/kontakt-os og kontakte Ann-Alicia, hun ved alt om rengøring. Hun ved højst sandsynlig også hvordan man redder dit bord.
Med venlig hilsen
Camilla
9. februar 2012 kl. 11:06
Hej Sofie
Godt at høre, at Designer Zoo vil erstatte bordet med nyt. Jeg overvejer selv at købe et (nÃ¥r jeg lige har fÃ¥et valgt en farve, svært), sÃ¥ det er rart at vide, at kvaliteten normalt er tip top. Har hørt at det er godt at mætte bordet ved at vaske det med sæbespÃ¥ner – det har min veninde gjort, og der er ingen ridser i hendes borde.