Kontakt

 

Er du interesseret i at komme i kontakt med Looklab.dk, kan du kontakte os via mail eller pr. telefon.

Har du generelle spørgsmål kan du skrive til:
info@looklab.dk

Har du spørgsmål omkring mulighederne for annoncering, partnerskaber, sponsorater o.lign. kan du skrive til:
partner@looklab.dk

Du kan også kontakte vores salgsansvarlige, Christian Kruse, på:
ck@looklab.dk eller pr. telefon: +45 40 54 64 72

ønsker du at komme i direkte kontakt med én eller flere af bloggerne kan du skrive til dem på følgende emailadresser:

sofie@looklab.dk
sara@looklab.dk
camille@looklab.dk
celine@looklab.dk
stine@looklab.dk
healthjunkie@looklab.dk
styleintuition@looklab.dk
beyondblack@looklab.dk
allthingsdapper@looklab.dk
theinsider@looklab.dk
rikkekroeger@looklab.dk
ella@looklab.dk
stylebyjosephine@looklab.dk
guldlog@looklab.dk
malsen@looklab.dk

Hvis du vil sende noget til os, er vores adresse: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg.

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

Om Looklab

Velkommen til LOOKLAB!

På Looklab.dk finder du nogle af Danmarks allerbedste mode- og livstilsblogs. Vi elsker mode, stil, shopping, skønhed, mad, musik, design, kunst og en masse andet - og det vil vi gerne dele! Derfor er vi gået sammen om at skabe et fælles univers, et slags konsortium, hvor vi hygger og deler med hinanden og alle jer, der sidder ude på den anden side af skærmen. Vi opdaterer døgnet rundt, 365 dage om året med alt fra brudstykker af vores liv, vores bedste mode- og skønhedstips til dugfriske reportager om trends, streetstyle og mode events in real time!

Har du ris, ros, spørgsmål eller forslag til forbedringer? Så send en mail på  info@looklab.dk.

Vil du høre om mulighederne for kommercielle samarbejder på Looklab.dk, så er du velkommen til, at kontakte os på partner@looklab.dk eller ringe til Christian Kruse på tlf. +45 40 54 64 72. Vi elsker samarbejder der er sjove for læserne, for virksomhederne og for os - og i fællesskab kan vi skræddersy den helt rigtige løsning.

Vores adresse er: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg

Så ja - velkommen til Looklab, surf rundt og tag del i vores univers!

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

BLIV LOOKLAB FRIEND

 

 
 

Regler og vilkår for Looklab Friends

Ved at tilmelde dig som Looklab Friend modtager du fremover Looklab's nyhedsbrev, LOOKLETTER. Dermed er du altid sikret de seneste nyheder, konkurrencer og en helt ny vinkel fra os på Looklab. LOOKLETTER udkommer hver 3. uge og vil være dér I kan se os fra helt nye sider!

Looklab kan også sende emails med sponseret indhold og vi lover (amar' og halshug), at vi kun vil sende relevant information til jer. Fx om spændende lagersalg, VIP-events eller tilbud fra butikker, forretninger og onlineshops. Spam has never been cool ;-)

Ved at oplyse dit telefonnummer når du registrerer dig som Looklab Friend, vil du fremover ved udvalgte lejligheder, modtage en sms. Servicen er helt gratis.

Husk! Du kan til enhver tid afmelde dig som Looklab Friend og dermed også nyhedsbrevet samt sms-servicen fra Looklab.dk gennem vores nyhedsbrev. Men vi håber, at du vil synes ligeså godt om Lookletter, som vi gør ;-)

Luk

Status på løbe-situationen #1

Det lød til, at der var stemning for en tilbagemelding på, hvordan det går med mit løb. Jeg løber efter dette program og løber derfor 4 gange ugentligt. Synes det er ret meget, men på den anden side, så kan jeg også godt lide, at man hurtigt kan mærke, der sker noget. Det værste er bare, at jeg hele tiden skal i bad – haaaader at gå i bad! ;)

Mandag og fredag skulle jeg løbe 25 min. med pause af 2 x 1 minut undervejs. Mandag gik ok, mens fredag gik meget bedre. Der løb jeg også i sommerhuset på en pæn rute ved hav og strand – og så ventede min far og kæreste derhjemme, så jeg ville gerne virke sej. Holdt ikke engang pause! :P Det tog 26 min. for mig at løbe lidt mere end 4 km.

Havde også brug for lidt oprejsning, for onsdag skulle jeg løbe interval, hvilket ikke var en særlig stor succes. Først skulle jeg løbe 12 min., derefter intervaltræning med 4 x 1 min. med fuld fart og 1 minuts pause efter hver spurt. Derefter skulle jeg løbe 12 min. hjem igen. De første 12 min. gik fint, og det gjorde intervalløbet for så vidt også. Turen hjem igen var til gengæld knap så heldig – jeg var fuldstændig smadret i benern’ og var nødt at gå resten af vejen hjem. Lidt et nederlag, men min kæreste kom med en peptalk og sagde, at så længe jeg havde presset mig selv, så var det garanteret fint. :)

Nu er jeg klar til endnu en uge, og da programmet er stort set det samme som sidste uge, så håber jeg, at intervaltræningen går lidt bedre denne gang! ;) Har forøvrigt fået lidt ondt i mit ene knæ, men krydser fingre for, at det bare er begyndervanskeligheder!

Skriv en kommentar

28 kommentarer til “Status på løbe-situationen #1”

  1. Anna skriver:
    3. juli 2011 kl. 10:00

    Hej Sofie, bare lige et råd: det er SÅ vigtigt at du lytter til dine knæ. Hvis de gør ondt, skal du stoppe. Løb er den ultimativ hårdeste form for motion du kan udsætte din krop for og det skader virkelig ledene, hvis du ikke har en stærk krop (ikke fordi jeg ved noget om det, men du er en slank pige og har måske ikke så mange muskler igen). Mine knæ er virkelig dårlige og det de blevet fordi jeg har løbet på løbebånd, som endda er nemmere for knæene at løbe i det fri. God sko kan gøre det bedre – har du set en specialist eller bare købt nogle sko, du synes var gode? Just saying, når først knæskaden er sket, så kommer man aldrig af med den igen. Så pas på, tag det stille og roligt og tal med end der har forstand på det hvis det smerten i dit knæ ikke forsvinder!

  2. Stine skriver:
    3. juli 2011 kl. 10:14

    Det tror jeg også – så længe du giver hvad du kan, så skal det nok hjælpe gevaldigt på formen!
    Men pas på at du ikke får skader! Senerne kan ikke følge med formen, men hvis du følger programmet, så er det nok fint :)

  3. Michelle skriver:
    3. juli 2011 kl. 10:30

    Uhh, bliver næsten helt misundelig. Har ikke selv været ude at løbe og spille fodbold siden starten af juni pga en dum lyskeskade. Løbeprogrammet lyder som en rigtig god ide! & det er da bare lækkert, at du allerede kan mærke en forskel ( : Du må have det sjovt med løbeprogrammet hen over sommeren og elles bare have en fantastisk sommer!! Imens vil jeg nyde livet på Philippinerne den næste månedstid og så må mine ben bare blive luftet igen engang i august ; )

  4. Nicole skriver:
    3. juli 2011 kl. 10:36

    Pas nu på, at du ikke overanstrenger dine ben! Hvis du ikke har lavet noget i nogle måneder, så skal du altså være lidt forsigtig.. Det skulle nødig ende i skinnebenbetændelse eller skader! Men ellers lyder det sørme sejt! Jeg selv startede et 5 km program i starten af maj, men er faldet af på det efter min ferie til Rhodos.. Øv! Må i gang igen.. Hvad er din motivation?

  5. anne skriver:
    3. juli 2011 kl. 10:36

    Hvor er du sej, Sofie!
    Er også selv ved at træne op til en 10′er, dog uden program.. men super fedt at få lidt inspiration fra dig!!! Har dog selv brugt laaang tid på bare at nå til de 5. Jeg kan åbenbart overhovedet bare slet ikke presse mig selv til sådan noget – så er mega imponeret over at du bare sådan lige kaster dig ud i det, og løber mere end 4 km…
    Det er super fedt at du deler din træning med os andre! Får altid lyst til selv at træne, når jeg ser andre gøre det. Fx på YouBlush – får det sådan lidt “hvis hun kan, kan jeg sgu også!” hehe… Det er lidt underligt, men det virker! Så i denne uge har jeg løbet 5 km – 7 km – 5 km – 3,5 km og regner med at tage 5 eller 7 igen i dag… skal lige se, hvor meget søndag det bliver i mine ben :)

    Men pas på dine knæ!!!! Har selv tidligere haft store problemer med det, fordi knæene åbenbart ikke følger så hurtigt med som hovedet og viljen… men det gælder vist om at træne læge og lår (med nogle styrke-øvelser) så de kan tage fra for knæet… eller sådan noget.. har læst at det hedder løbeknæ, og altså er en overbelastning – hvis det altså er det du har :)
    Men pas virkelig på! Det har hindret mig i at løbe mange gange tidligere, hvor jeg faktisk er gået helt i stå med det, i lange perioder!

    Glæder mig til at høre mere om din træning :D

  6. Sofies blogskriver:
    3. juli 2011 kl. 10:36

    Anna: Jeps, jeg skal nok være opmærksom. :) Jeg har sådan nogle fancy løbesko, som jeg har fået ved at blive målt på løbebånd osv.

    Stine: Godt du også tror på mig! ;) Jeg skal nok passe på skader, men det kan jo nok også skyldes, at jeg har været inaktiv så længe.

    Michelle: Årh, jeg ville da ellers godt bytte med en tur til Filippinerne! Nyd det lidt for mig også! :)

  7. Sofies blogskriver:
    3. juli 2011 kl. 10:39

    Uj, I er for hurtige, piger! ;)

    Nicole: Jeg skal nok passe på, bare rolig. :) Jeg synes egentlig bare jeg er blevet lidt for dvask og doven (og så er der nok også steget sig et par ekstra kilo på sidebenene – how did that happen?!). Og så vil jeg også bare gerne være sådan en, der kan løbe 10 km! :D

    Anne: Nå, det er da ellers ret sejt, at du kan løbe 7 km! Jeg har vist aldrig løbet mere end 5. Jeg skal nok passe på knæene. I er værre end min mor! ;)

  8. Sine skriver:
    3. juli 2011 kl. 11:12

    Hvis dine knæ gør ondt af at løbe, vil jeg foreslå dig at gå til en specialist og få lavet nogle indlæg til dine sko. Det kan være, du træder forkert, når du løber. Og det kommer bare til at gøre mere og mere ondt og ender med også at gå udover ryg og hæle. Dét er ikke sjovt, kan jeg love dig!
    Så lyt til din krop, når det gør ondt, og se om der kan gøres noget ved det. Hvis det “bare” er overbelastning er det som oftest skinnebenene der begynder at gøre ondt, fordi der går betændelse i disse ved overbelastning :) Held og lykke med træningen!

  9. Kristine skriver:
    3. juli 2011 kl. 11:37

    Det er super sejt, det projekt du er i gang med. Jeg er selv løber (løber to-tre gange i ugen). For fem år siden, da jeg for alvor gav mig i kast med at løbe, fik jeg også smerter i mit ene knæ, hvilket ikke rigtigt forsvandt. Startede derfor hos en fysioterapeut, der gav mig nogle øvelser, som virkelig hjalp. Håber for dig, at det blot er begyndervanskeligheder, som du selv skriver, og at det går over igen. Hvis det ikke gør, vil jeg anbefale dig, at du lytter til din krop og ikke overanstrenger dig.
    Rigtig god søndag.

  10. Miss Matie skriver:
    3. juli 2011 kl. 12:05

    Årh, gid jeg kunne tage mig sammen!! :) Seje Sofie!

  11. Sofies blogskriver:
    3. juli 2011 kl. 13:29

    Sine: Jeg har som sagt nogle løbesko, der burde kunne udligne den “forkerte” måde jeg løber på. Og tak!

    Kristine: Okay, tak for rådet. Jeg vil selvfølgelig ikke overanstrenge mit knæ, så selvfølgelig stopper jeg, hvis det bliver for slemt, men det er det altså ikke nu.

    Miss Matie: Hehe, det er bare at komme i gang! ;)

  12. Christina skriver:
    3. juli 2011 kl. 14:50

    Du er sej! Held og lykke med næste uge :D
    Bliver helt glad af at læse du hader at gå i bad – må vise det til min søster, så hun kan se jeg ikke er den eneste ;) Jeg synes også det værste ved at være aktiv næsten er, at man skal i bad bagefter – hader også at gå i bad. Eller hader mere det med at skulle have tørret håret og smøre creme på osv bagefter – det tager så laaang tid.

  13. Louise D skriver:
    3. juli 2011 kl. 15:12

    ej hvor er du bare sej!! overvejer selv helt nu om jeg skulle begynde? :-D det ville i hvert fald ikke skade, er bare så dårlig til at tage mig sammen til at få det gjort..

  14. Maria Cole skriver:
    3. juli 2011 kl. 15:55

    Du er i alle tilfælde sejere end mig, for jeg ville bare opgive halvvejs :P
    Jeg har nemlig prøvet før, men … der er sgu altid et eller andet der får mig ud af rytmen.. Jeg har simplethen bare rygrad som en regnorm og en ikke eksisterende vilje til at få det gjort :P

  15. Marie skriver:
    3. juli 2011 kl. 19:38

    gid jeg var lige så sund som dig ! :D haha
    - http://marieogcamillesblog.blogspot.com/

  16. MW skriver:
    3. juli 2011 kl. 20:17

    Du er så sød, Sofie. Jeg synes, det er totalt skægt og befriende, at du skriver, at du hader at gå i bad…he he..

  17. wendie skriver:
    3. juli 2011 kl. 20:29

    Jeg tror sørme også jeg vil hive mig på det der program. Eller ihvertfald noget der ligner det. Jeg har selv løbet på løbebånd hele vinteren og alt gik som smurt. Helt til jeg begyndte at få ondt i mit knæ. Jeg havde købt nogle sko der skulle udligne min overprognosering (eller sådan noget i den retning), men det gjorde simplethen så ondt til sidst at jeg ikke kunne gå op og ned af trapper uden at jeg fik store smerter i mit knæ. Jeg tog en tur til fysioterapeuten, og det viste sig at jeg faktisk havde null og nix muskler i min ene.. ehm ja.. Balle for at sige det lige ud.. jeg har fik nogle styrkeøvelser (hvis jeg så nu også bare fik lavet de der dumme øvelser hver dag), og det har da også hjulpet lidt.. Så derfor, som alle de andre siger.. Vær super forsigtig med dit knæ :) Hvis det bliver ved så vil en enkelt tur til fysio-mannen vil nok kunne svare dig på hvad det er :) Men når det er sagt så fik jeg super meget lyst til at løbe selv efter at have læst dit indlæg :) Jeg vil også kunne løbe 10 km!

  18. Caroline skriver:
    3. juli 2011 kl. 21:59

    Du skal nok holde øje med knæet. Min søster og jeg har hypermobile led. Jeg fandt ud af det som meget lille fordi at jeg altid vågnede og så sad mine (for det meste) tommelfingrer sådan lidt….forkert. ikke særlig rart :/
    Men min søster fandt først ud af det da hun var 13 eller sådan noget da hun spillede fodbold efter at have holdt en pause, hun fik ondt i benet (eller knæet. kan ikke huske det) og da vi gik ti lægen, kunne han fortælle at hun også havde hypermobile led og så må du ikke spille fodbold, og jeg kunne forestille mig at du så også skal holde lidt igen med løbningen hvis ikke stoppe helt :/
    Men jeg er ikke læge så jeg kan ikke stille en diagnose. Jeg siger bare at du skal holde øje med det, for din egen skyld ;)

    xxCaroline
    thefashionfrog.blogspot.com

  19. Sarah Rj skriver:
    3. juli 2011 kl. 23:01

    Pas på dine ben! For guds skyld pas på dine ben. En gang skinnebensbetændelse altid skinnebensbetændelse. og +dårligt knæ? Pas på. Start hellere stille op.

  20. Sofie, etfashionfund.com skriver:
    3. juli 2011 kl. 23:22

    Respekt for at løbe en søndag :) Og ja kender godt til den motivationsfaktor at ville imponere – det sætter fut i skoene ;)

    /sofie fra http://www.etfashionfund.com

  21. Marie My skriver:
    4. juli 2011 kl. 00:26

    Åh, gid jeg havde motivation som dig! Jeg har for nylig forsøgt mig med at skulle lave et lille 15minutters træningsprogram herhjemme hver dag, men jeg kan simpelthen ikke holde det. Øv. jeg er lidt for slap til at holde migselv i ørerne på det punkt. Men held og lykke med din løbetræning, det ser ud til at det kører for dig!

    Knus, Marie My fra http://www.nemesisbabe.blogspot.com

  22. Ida Klit skriver:
    4. juli 2011 kl. 02:28

    åh det er SÅ også omstændigt at gå i bad!
    jeg er virkelig med dig på den vogn.

  23. Michelle skriver:
    4. juli 2011 kl. 06:04

    Måske jeg var lidt for hurtig ude.. så misundelig er jeg heller ikke, at jeg vil bytte min tur til Filippinerne ;) Men du er da mere end velkommen til at komme fordi vores blog (hint hint), så skal jeg nok sende nogle filippinske sommergodter eller lave en shout out til dig Sofie XD

  24. Jane skriver:
    4. juli 2011 kl. 10:53

    Ha ha, har det på præcis samme måde.. “Elsker” at løbe og spinne, men HADER virkelig alt der bad der kommer hver gang bagefter-troede kun det var mig der havde det sådan :)

  25. Pippe skriver:
    4. juli 2011 kl. 16:58

    .. “Jeg hader at gå i bad…” ;-)

    Det er sjovt, at man har sådan nogle ting der stopper en i tide og utide.. Mit er noget lignende..

    Nemlig at jeg ikke vil vaske hår hver dag ;-)

    /Pippa

    http://pippesverden.wordpress.com

  26. Cecilie skriver:
    6. juli 2011 kl. 22:36

    Hvor er dit løbetøj fra?

  27. Sofies blogskriver:
    7. juli 2011 kl. 07:35

    Cecilie: Det hele (undtagen sko) er en gave fra Stadium. :)

  28. Poulsen skriver:
    22. februar 2014 kl. 20:50

    Fornemt at du får løbet så meget :-) For mig fungerer et program ikke. Jeg skal bare afsted, og så har jeg det prakfuld ligeså snart der er gået 5 minutter. Det der er svært er at komme ud af døren :-)

Følg Sofies blog:

Sofies blog - bloglovin Sofies blog - bloglovin

INSTAGRAM

@sofiesblog
løbeprogram, træning