Kontakt

 

Er du interesseret i at komme i kontakt med Looklab.dk, kan du kontakte os via mail eller pr. telefon.

Har du generelle spørgsmål kan du skrive til:
info@looklab.dk

Har du spørgsmål omkring mulighederne for annoncering, partnerskaber, sponsorater o.lign. kan du skrive til:
partner@looklab.dk

Du kan også kontakte vores salgsansvarlige, Christian Kruse, på:
ck@looklab.dk eller pr. telefon: +45 40 54 64 72

ønsker du at komme i direkte kontakt med én eller flere af bloggerne kan du skrive til dem på følgende emailadresser:

celine@looklab.dk
stine@looklab.dk
healthjunkie@looklab.dk
allthingsdapper@looklab.dk
theinsider@looklab.dk
rikkekroeger@looklab.dk
ella@looklab.dk
stylebyjosephine@looklab.dk
guldlog@looklab.dk
malsen@looklab.dk
danica@looklab.dk
homesick@looklab.dk

Hvis du vil sende noget til os, er vores adresse: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg.

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

Om Looklab

Velkommen til LOOKLAB!

På Looklab.dk finder du nogle af Danmarks allerbedste mode- og livstilsblogs. Vi elsker mode, stil, shopping, skønhed, mad, musik, design, kunst og en masse andet - og det vil vi gerne dele! Derfor er vi gået sammen om at skabe et fælles univers, et slags konsortium, hvor vi hygger og deler med hinanden og alle jer, der sidder ude på den anden side af skærmen. Vi opdaterer døgnet rundt, 365 dage om året med alt fra brudstykker af vores liv, vores bedste mode- og skønhedstips til dugfriske reportager om trends, streetstyle og mode events in real time!

Har du ris, ros, spørgsmål eller forslag til forbedringer? Så send en mail på  info@looklab.dk.

Vil du høre om mulighederne for kommercielle samarbejder på Looklab.dk, så er du velkommen til, at kontakte os på partner@looklab.dk eller ringe til Christian Kruse på tlf. +45 40 54 64 72. Vi elsker samarbejder der er sjove for læserne, for virksomhederne og for os - og i fællesskab kan vi skræddersy den helt rigtige løsning.

Vores adresse er: LOOKLAB, Allégade 12, baghuset, 1. sal, 2000 Frederiksberg

Så ja - velkommen til Looklab, surf rundt og tag del i vores univers!

De bedste hilsner
Looklab.dk

Luk

BLIV LOOKLAB FRIEND

 

 
 

Regler og vilkår for Looklab Friends

Ved at tilmelde dig som Looklab Friend modtager du fremover Looklab's nyhedsbrev, LOOKLETTER. Dermed er du altid sikret de seneste nyheder, konkurrencer og en helt ny vinkel fra os på Looklab. LOOKLETTER udkommer hver 3. uge og vil være dér I kan se os fra helt nye sider!

Looklab kan også sende emails med sponseret indhold og vi lover (amar' og halshug), at vi kun vil sende relevant information til jer. Fx om spændende lagersalg, VIP-events eller tilbud fra butikker, forretninger og onlineshops. Spam has never been cool ;-)

Ved at oplyse dit telefonnummer når du registrerer dig som Looklab Friend, vil du fremover ved udvalgte lejligheder, modtage en sms. Servicen er helt gratis.

Husk! Du kan til enhver tid afmelde dig som Looklab Friend og dermed også nyhedsbrevet samt sms-servicen fra Looklab.dk gennem vores nyhedsbrev. Men vi håber, at du vil synes ligeså godt om Lookletter, som vi gør ;-)

Luk

Status på løbesituationen #3

Fra det nyeste nummer af FitLiving

Det går sgu ikke så godt. Faktisk går det slet ikke. Det startede egentlig med, at flytningen tog al min tid, og så fik jeg ikke lige løbet. Da jeg så startede igen, gjorde mine knæ ondt, hvilket ikke er første gang, og min kæreste mente, at det var fordi jeg løb forkert. Jeg lander ikke med hælen først, men “falder” sådan mere direkte på midten af foden. (EDIT: Han er dog ikke træningsekspert, men det hjalp tilsyneladende på mine smerter. :)) Når jeg prøver at ændre min løbestil kan jeg godt mærke, at det både er nemmere og ikke skader mine knæ, men hold op, hvor er det svært at ændre! Og det er så derfor, jeg er gået i stå…

Jeg vil gerne i gang med at løbe igen, men jeg tror ikke, jeg vil satse på de 10 km igen, hvis jeg samtidig skal forsøge at ændre min løbestil, for det er dobbelt så hårdt at løbe på en ny måde, synes jeg. Er selvfølgelig skuffet over, at jeg ikke har nået mit mål, men nu ved jeg måske, hvordan jeg kan komme videre. :)

Det var lige en opdatering til alle jer, der har spurgt til løbesituationen – beklager at jeg må skuffe jer. ;)

Skriv en kommentar

21 kommentarer til “Status på løbesituationen #3”

  1. Ida skriver:
    21. august 2011 kl. 10:52

    Hold ud!!
    Har du ikke hørt om den anden løbestil der findes? Der er både dem som lander på hælen,´men der er også dem som lander på forfoden som vidst er den mest “naturlige” løbestil? (sådan løber man jo typisk udenfor hvis man ingen sko har på). Det kan være det mere er dig? Man kan ovenikøbet få specielle sko der er designet til at støtte “forfodsløberne” bedst. Tror det var Iform eller Fitliving der havde en kæmpe guide og testede de forskellige sko.. engang i juni(??) er ikke lige heeelt sikker.
    Men hold ud! For det er så mega fedt når det bare fungerer og man er så glad i låget når man kommer hjem.. Jeg gjorde det, at jeg meldte mig til et løb, jeg VILLE gennemføre, og så måtte jeg jo ligesom gøre noget ved sagen og få løbet.. Mega godt for motivationen.. men kan godt se det ikke er helt nemt med et “dårligt knæ”.. Men hold ud ;)

    • Katrine skriver:
      21. august 2011 kl. 21:24

      Det var i Iform. Super inspirere de artikel. Se om du kan finde den på nettet :)

  2. Pernille skriver:
    21. august 2011 kl. 11:16

    Jeg mener, at have læst i IFORM, at hvis man lander på den forreste del af foden, mindsker man chancen for skader. I følge artiklen, var det forkert at lande på hælen – det er noget vi tilegner os gennem livet typisk pga. smådårligt fodtøj og det er derfor ikke den løbestil, der ligger naturligt til mennesket. Prøv bare at se når små børn løber – så lander de på forfoden. Det gør vi også selv, hvis vi løber med bare tæer :)

    Så måske er det slet ikke din løbestil den er gal med; Jeg har dog intet bud på, hvad det så kan være :(

  3. S skriver:
    21. august 2011 kl. 11:27

    Lidt ærgerligt, men så længe du kommer igang igen så er det jo godt!
    Jeg står selv i den situation at jeg lige var kommet godt igang med at løbe (plus jeg dyrker karate 2 gange om ugen), dog med ondt i knæet efter ikke særlig lang tids løb men deet går da nok over tænker jeg – nej det gjorde ej, så nu har jeg fået løberknæ (overanstrengt det) og må ikke løbe eller lave andet der belaster mit knæ i en uge, hvorefter jeg skal starte stille op. DET er træls.

  4. Anna skriver:
    21. august 2011 kl. 11:45

    Hej Sofie,

    Jeg tror du har misforstået din kæreste (eller måske han også tager fejl :) ), men det er bedst, hvis man lander på den foreste del af foden. Så kommer man automatisk hurtigere af sted, det er lettere (så snart man har lært teknikken) og sidst men IKKE mindst, så mindsker det skader ved løb, når man løber på forfoden.

    Håber du kommer godt igang med løb igen, men bare rolig du er ikke den eneste, der har svært ved at starte! Har vi vist alle prøvet, men det handler virkelig om at “bide i det sure æble” til det pludselig bliver en vane man ikke vil være foruden :)

  5. Sofies blogskriver:
    21. august 2011 kl. 12:17

    Tak for jeres kommentarer, piger. Ifølge FitLiving (og min kæreste) står der således om løbeteknik:

    “Den korrekte landing i løb er hæl-midtfod-forfod eller med andre ord: hællanding-rulle over midtfoden-afvikle med forfoden. Det giver dig et smidigere og hurtigere løb. Din teknik er din evne til at forbruge mindst mulig ilt pr. kilo kropsvægt pr. kilometer, hvilket giver dig større udholdenhed, flere kilometer i benene og følelsen af succes efter hver løbetur. Rigtige sko er alfa og omega.”

    Det kan så godt være, at der er flere meninger om dette, men det hjalp i hvert fald på mine smerter. :)

    http://www.fitliving.dk/lob/Lobeskolen/8-tips-til-bedre-lobeteknik-/

    • Emma skriver:
      28. august 2011 kl. 23:33

      Hej Sofie,

      Jeg har haft knæproblemer det sidste år, jeg havde springerknæ. På grund af det gik jeg hos en fysioterapeut. I følge ham, er hæl-midt-forfæleod løbestilen faktisk ikke god. Når du lander på hælen, overstrækker du knæet, eller hvordan man nu siger, og derfor kommer anstrenger du knæet unødvendigt meget. Det er selvfølgelig godt hvis det virker, men du skal passe på, for den naturlige måde at løbe på er at lande på midt foden også rulle frem på forfoden. Jeg har selv arbejdet rigtig meget med min løbestil, og jeg ved hvor svært det er! Jeg håber, du finder ud af det! :-)

  6. marie skriver:
    21. august 2011 kl. 13:55

    keep working ! :-)
    http://thesky-marie.blogspot.com/

  7. Sara M skriver:
    21. august 2011 kl. 16:09

    Iiih.. You can do it!

    - Jeg tænkte på om du ikke kunne lave en spørge runde Sofie??

    Tak for en super inspirerende blog, jeg elsker dine outfits og du er utrolig smuk.. tak igen :-*

  8. ITSTIME skriver:
    21. august 2011 kl. 18:37

    Fin blog! Jeg kunne personligt godt trænge til nogle løbetips, for vi arbejder med et idrætsprojekt i skolen. Jeg startede for hårdt ud, og har også fået problemer med de kære knæ. Held og lykke til dig!

    http://aintittime.blogspot.com/

  9. Laura skriver:
    21. august 2011 kl. 20:18

    Hang in there! Hellere nedjustere målet lidt, end at stoppe helt :)

  10. Nete skriver:
    21. august 2011 kl. 20:48

    Hej Sofie,
    Jeg døjede med samme problemer som dig og har haft dårligt knæ i 5-6 år grundet 10 år som ivrig fodboldspiller. Efter en sommer i USA er jeg nu hoppet totalt med på barfodstendensen. Jeg kan virkelig, virkelig mærke forskel. Den med at lande på hælen først er der virkelig delte meninger om. Det er klart, at de fleste moderne løbesko er designet efter det, ellers ville de ikke være pumpet op med skum, fjedre og luftindlæg. Til gengæld har jeg, efter at have brugt sommeren på at læse en del bøger og studier om det, fået en forståelse for, hvad det egentlig er, vi gør, når vi lander på hælen. For det første berøver vi benet for dets naturlige affjedring, i og med at benet bliver stift. Når man lander på forfoden og dernæst sætter hælen i jorden, kommer man naturligt til at bøje benet, og derved genererer man en masse kraft i benets naturlige fjederfunktion og mindsker desuden belastningen på ankler, knæ og hofter. For det andet bliver fødderne “dovne” af at være lukket inde i sko, der gør arbejdet for dem. Fødderne er fyldt med muskler, der kan trænes op, og selve svangen i foden fungerer som en fantastisk fjeder, der, hvis man tillader det, kan give en masse affjedring og mindske skader.
    Det er desuden bevist, at “løbe-økonomien” (effektiv brug af oxygen og energi generelt) er betydeligt bedre ved barfodsløb end ved løb med sko. Jeg er selv totalt konverteret og løber nu kun i bare tæer eller i Vibram Fivefingers, når det er på asfalt. Det er en fantastisk fornemmelse, og jeg løber virkelig væsentligt hurtigere og “lettere”. Og vigtigst af alt så er løb blevet til noget skægt nu, jeg nyder det virkelig. Og jeg var altså aldrig den store løber før.. Sikke nu en smøre, jeg fik skrevet! Jeg synes bare, det er synd for dig, hvis du ikke i det mindste undersøger det, for det har virkelig hjulpet mig. Jeg kan desuden anbefale dig at læse bogen “Born to Run”, hvis du ikke kender den. Den er meget hypet, men det er et fantastisk eventyr, og så er den spækket med gode løbetips. Det var alt fra mig!
    Dejlig blog btw.. måske jeg skulle starte én om løb ;)

  11. Ulrikke skriver:
    21. august 2011 kl. 20:49

    Kiggede lige forbi din blog, og den er jo stadig superfin!

    Problemer med løb er ikke jordens undergang. Der er *mange* andre måder at få motion på, på hold (f.eks. basketball) eller alene (f.eks. kajak – intenst!), der er så utroligt meget mere givende end løb, der dybest set “kun” er ben- og kredsløbsmotion for masserne plus lidt adrenalinsus… En anbefaling: Basketball. Unbeatable all-round motion, sjovt!, socialt, street. Og du har vist oven i købet højden, right? Så: Der er masser af alternativer til lunkne løbeoplevelser, der er pinefulde for dit knæ. :)

    • Michelle skriver:
      21. august 2011 kl. 23:06

      Hvis ikke det var fordi, jeg selv spiller fodbold, så var jeg sgu hoppet med på vognen her… kun fordi du bruger ordet street. Street credit, det da det vi vil ha’! Hæhæ ^^

      Et andet alternativ kunne også være svømning.
      De siger, at det er god motion for hele kroppen.

  12. Louise skriver:
    21. august 2011 kl. 21:25

    Øv! Jeg kender situationen fra mig selv. Jeg døjer engang imellem med smerter i venstre knæ pga. forkert løbestil. Jeg er sikker på, at det har aftaget væsentligt, fordi jeg ikke løber så mange gange – og fordi jeg tænker meget mere over hvordan jeg løber.
    Jeg tror, det er fornuftigt du sænker dit mål og tilpasser dig din krops signaler, for det vil jo være smadder ærgerligt at ende med en skade. I sidste end er lidt løb da bedre end slet ingen løb? Og forhåbentligt bliver du bedre med tiden :-)
    Jeg håber i hvert, at det skal lykkedes for dig :-)

  13. Lea skriver:
    21. august 2011 kl. 21:32

    Hej Sofie, hvorfor ikke skure lidt ned for forventningerne og løb 5 km i stedet?
    Jeg havde 5 km som mål for sommerferien, hvilket jeg har opnået – men jeg indså dog, at min krop bedre kan kapere, at jeg løber jeg 4 km, hvilket jeg så gør 3 gange om ugen. Jeg har ligesom dig oplevet at have en anelse problemer med min løbestil, så indtil den er bedre på plads, så løber jeg de 4km og prøver at forbedre min tid + løbe lidt ekstra gang for gang – indtil jeg kan løbe de 5 km ud i et stræk (hvilket forhåbentligt sker snart :) Derefter kan man jo begynde at tænke på de 10 km, men at tage det skridt for skridt og bare komme ud og få rørt sig må jo være det vigtigste.

    Jeg håber, at du kommer i gang igen. Knæk og bræk med det!

  14. Signe skriver:
    21. august 2011 kl. 22:08

    Hvis man igen skulle tænkte andre motionsformer er spinning super godt! Det lyder lidt halv kedeligt måske, men efter de første par gange bliver man helt bidt af det, og så giver det super godt!

  15. Bobby – iDirndl skriver:
    24. august 2011 kl. 13:07

    Du skal nok komme op på hesten igen!

  16. Camilla skriver:
    8. oktober 2012 kl. 22:05

    Hej Sofie.
    Jeg har også døjet med ondt i knæet. Snakkede med ham der ejer det fitnesscenter jeg træner i, og han sagde at det enten kunne være fordi jeg løb forkert, men også hvis mine knæ simpelthen bare var svage. Jeg havde ikke lyst til at gå ud og investere i nye dyre løbesko, og har aldrig lige tænkt over om jeg lander på hælen eller forfoden.

    Men han viste mig 2 simple øvelser hvor jeg styrker mine knæ – og de har virket! De har styrket “bagsiden” af mine knæ. Så ta’ og snak med en fitnessinstruktør.

    Jeg laver bl.a. en hvor jeg sidder på knæ på en måtte med mine fødder i spænd, og derefter læner jeg mig langsomt ned mod gulvet med hovedet først, sætter hænderne i gulvet når jeg er lige ved at røre, og derefter “hiver” mig selv op igen.

Følg Sofies blog:

Sofies blog - bloglovin Sofies blog - bloglovin

INSTAGRAM

@sofiesblog
10 km, løb, løbesituationen